Il a donc été principalement utilisé en France par la Marine Nationale, tant dans sa version de lutte anti sous marins (reconnaissable à son radome sur le nez) qu'en version transport, sa partie cargo permettant d'embarquer 27 hommes équipés.
You may remember that a few months ago, Mr. Chaubet realized a Super Frelon (Super Hornet), French heavy helicopter whose particularities were a seaplane hull and side floats in which the wheels were retracted.
It was therefore mainly used in France by the French Navy, both in its anti-submarine version (recognizable by its radome on the nose) and in the transport version, its cargo part allowing to board 27 equipped men.
Cet hélicoptère a été utilisé par l'Irak, Israël, la Syrie, la Lybie, la Chine (qui en a fabriqué sous licence puis des versions améliorées, sous le nom de Changhe Z8 - voir ici) et par l'Afrique du Sud.
C'est d'ailleurs la commande spéciale que j'ai faite à M. Chaubet pour avoir une version Sud-Africaine, comportant les modifications suivantes : absence de radome sur le nez, pas de flotteurs latéraux, et rajout de filtres aux entrées d'air.
This helicopter has been used by Iraq, Israel, Syria, Libya, China (which has manufactured under license and improved versions under the name Changhe Z8 - see here) and by South Africa.
It is besides the special order that I made to Mr. Chaubet to have a South-African version, including the following modifications: no radome on the nose, no lateral floats, and addition of air inlet filters.
Je me suis contenté de poser les décalques de l'appareil choisi.
I just put the decals of the chosen helicopter.
1/144 Sud-Aviation SA321 Super Frelon - 15 Squadron - South African Air Force
VOIR AUSSI / TO SEE ALSO
Chaubet Super Frelon
Chaubet production
Changhe Z-8
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire